beacia
Istota Pozabiblioteczna
Do³±czy³: 27 Pa¼ 2007 Posty: 92
|
|
|
|
|
|
S³oneczka, móg³by kto¶ powiedzieæ co z t± mi³o¶ci±?
Bo ja nie ogarniam. Jest mi³o¶æ romantyczna, namiêtna i wspó³bie¿na... ale jaka jest ró¿nica miêdzy mi³o¶ci± namiêtn± a wspó³bie¿n±?
Beatkowe notatki nie ods³oni³y mi tej tajemnicy -.-
|
|
Bardzo nie pojmujê analogii procesów spo³ecznych jako tekstu z gatunków zm±conych. Czy kto¶ ma notatki z tego, albo wy³apa³ sens? |
Bez kitu, te analogie jeszcze bardziej m±c±, nie ogarniam ;/ |
w XIX wieku istnia³a mi³o¶æ romantyczna, która najpro¶ciej mówi±c og³upia³a kobiety. Taka mi³o¶æ sprawia³a, ¿e kobiety wierzy³y w mi³o¶æ kreowan± w romansach. W takim typie mi³o¶ci wymagana by³a wy³±czno¶æ seksualna kobiety(ktora uwaza³a seks za najwa¿niejszy "spójnik jej osobowo¶ci" z mêzczyzn±. Ale od mê¿czyzny ju¿ nie wymaga³o siê wierno¶ci seksualnej.
Seks oparty na mi³o¶ci.
Mi³o¶æ namiêtna powsta³am na idea³ach mi³o¶ci romantycznej (pokrewieñstwo dusz i inne po³owki jab³ka) Jednak dopuszcza wiêkrz± swobodê seksualn± kobiet.
Seks oparty na partnerstwie.
Mi³o¶æ wspó³bierzna- wyzwolenie seksualne dla ka¿dej p³ci i orientacji.
Seks jako podbój
nie wiem jak ³atwiej to wyja¶niæ...
|
|
Bati
Pani Adminka Wszechmog±ca!
Do³±czy³: 28 Lip 2007 Posty: 2096 Sk±d: Szczecin - Miasto Bogów, Bosiego i Paprykarza |
|
|
|
Ja mam o gatunkach zm±conych z notatek w³asnych to:
-formy gatunkowe uleg³y zmieszaniu
-odej¶cie od praw naukowych na rzecz interpretacji konkretnych przypadków
- du¿e znaczenie analogii wprowadzonych z humanistyki
-coraz trudniej tworzyæ wyznaczniki tekstów gatunkowych, ich kompozycja i koncept s± coraz ró¿niejsze, szerszy i trudny do klasyfikacji
-naj³atwiej je uporz±dkowaæ pod wzglêdem relatywnego zapotrzebowania, ka¿dy interpretuje je inaczej, zwa¿aj±c na to, do czego jest mu to potrzebne
-uwolnienie nauk spo³. od obowi±zku systematyzacji
-formu³owanie zadañ zgodnie z konieczno¶ci± wewnêtrzn±
-nauki spo³. trzeci± dziedzin± obok nauk humanistycznych i przyrodniczych
-wyja¶nienie poprzez interpretacjê - jaki sens maj± przedmioty socjologicznego zainteresowania dla tych, do których nale¿±(np. jaki sens ma dzia³anie dla jego wykonawcy)
-ró¿norodno¶æ sposobu konstruowania diagnoz
-teoria rozwija siê g³ównie dziêki analogii
2. gry
- popularno¶æ analogii gry
- zachowania spo³eczne jako wielostronne manewry nastawione na podzia³ dochodu koñcowego
- prace Goffmana niemal w ca³o¶ci opieraj± siê na analogii gier
- gry informacyjne, jêzykowe, obrzêdowe, gra w ja¼ñ - w szpitalu psychiatrycznym
- przejrzysto¶æ struktury, lecz nie celu gier
3. dramat jako analogia ¿ycia spo³ecznego
-wielo¶æ teorii - obrzêdowa, retoryczna
Turner: dramat spo³eczny na wszystkich poziomach organizacji spo³ecznej - narasta z sytuacji konfliktowych a¿ po rozstrzygniêcie
- dzia³ania obrzêdowe, symboliczne
TEKST - nie mam pojêcia, o co chodzi
_________________
Ze wszystkich miast wybierzesz w³a¶nie to- najdro¿szy polski Szczecin.
Dlatego kocham Szczecin jak ¿adne z innych miast. |
|