Forum Filologia polska, Uniwersytet Szczeciński - rok piąty Strona Główna
POMOC Rejestracja SzukajFAQ Zaloguj
Rodzaje i gatunki prasowe.
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum Filologia polska, Uniwersytet Szczeciński - rok piąty Strona Główna » Rok II - semestr letni 2008/09 Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat

Rodzaje i gatunki prasowe.
Autor Wiadomość
Kasiula
Strażnik porządku publicznego
Strażnik porządku publicznego


Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 102

Post Rodzaje i gatunki prasowe. Odpowiedz z cytatem
Uprzejmie proszę o przekazanie grupie specjalizacyjnej tekstu z załącznika (o Podyplomowym Studium Edukacji Filozoficznej).
Jak już wspominałem, Państwa zadaniem będzie napisanie artykułu prasowego na podstawie tego tekstu (z myślą o czasopiśmie uniwersyteckim) .
Pozdrawiam serdecznie.
Piotr Wojdak


TREŚĆ:
19 listopada 1999 roku odbyła się w sali Senatu uroczysta inauguracja Podyplomowego Studium Edukacji Filozoficznej. Zajęcia na Studium trwają od października i kończą się w czerwcu 2000 roku. Odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele. Słuchaczami Studium jest blisko 100 nauczycieli z naszego województwa, w tym także po kilku przedstawicieli ościennych województw.
Podyplomowe Studium Edukacji Filozoficznej prowadzone jest przez Instytut Filozofii US dla nauczycieli głównie gimnazjów, którzy maja pełnić rolę koordynatorów edukacji filozoficznej w formule organizacyjnej ścieżki międzyprzedmiotowej. W praktyce oznacza to skoordynowanie treści filozoficznych zawartych w programach zajęć z różnych przedmiotów w czasie lekcji w szkole. Koordynacja musi być podporządkowana założonym w programie edukacji filozoficznej treściom, które są szczegółowo opisane w stosownej podtawie programowej wprowadzonej przez reformę oświatową w Polsce.
Na prowadzenie Podyplomowego Studium Edukacji Filozoficznej udało się Instytutowi Filozofii US uzyskać grant Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach II edycji grantów w zakresie kształcenia ustawicznego nauczycieli. W konkursie zgłoszono ponad 200 projektów, a około 100 zostało przyjętych. Jest to jedyny tego typu grant w naszym Uniwersytecie. Jest on bardzo korzystny dla słuchaczy, którzy płacą jedynie 200 zł za roczną naukę. Z kolei dla prowadzących zajęciach MEN zapewniło stawki wynagrodzenia oceniane jak wysokie.
Jak wiadomo reforma oświaty jest swego rodzaju eksperymentem. To samo odnosi się także do Studium. Warunkiem uzyskania grantu było podporządkowanie programu kształcenia nauczycieli w trakcie Studium problematyce metodycznej i i dydaktycznej. Nie jest to więc studiowanie filozofii lecz koncentracja na tym jak uczyć filozofii w szkole. W pracy nad tą stroną programu kluczową role odegrała pomoc Zachodniopomorskiego Kuratorium Oświaty, którego rola w rozwiązywaniu wszelkich problemów związanych z funkcjonowaniem Studium nie daje się przecenić.
Wiodącym hasłem Podyplomowego Studium Edukacji Filozoficznej jest ukazanie reformy oświaty w działaniu. Ta formuła oznacza, że seminaria, ćwiczenia i warsztaty stanowią ponad 2/3 zajęć a zajęcia metodyczno - dydaktyczne to jedna czwarta liczącego około 250 godzin programu rocznego Studium. Prowadzone są one także przez doświadczonych i specjalnie przygotowanych nauczycieli. Studium wspierają także filozofowie metodycy z Uniwersytetu Warszawskiego. Poza wykładami, których jest stosunkowo niewiele, wszystkie zajęcia mają charakter aktywizujący z wykorzystaniem środków audiowizualnych. Odbyły się już zajęcia z bibliotekarstwa, połączone ze zwiedzaniem Książnicy Pomorskiej a wiosną będzie edukacja komputerowa pod kątem korzystania z internetu.
Zajęcie nie przestając być akademickie mają bardzo silny wymiar praktyczny w takim sensie, że warunkiem zaliczenia jest przygotowanie scenariusza, konspektu konkretnych lekcji. Będą to zatem opracowania autorskie, a zebranie ich w całość dostępną dla nauczycieli stanowić będzie konkretną pomoc dydaktyczną do pracy w szkole.
Bogaty jest także zestaw wiedzy o ściśle filozoficznym charakterze w programie Studium. Obejmuje in historię filozofii, filozofię współczesną i filozofie człowieka, a także swoistą propedeutykę zawartą w programie przedmiotu: filozofia - główne pytania. Obok tego są bardzo przydatne przedmioty - nauka współczesna a filozofia oraz filozofia a główne problemy współczesności.
Ten obszerny program realizowany jest z maksymalnym nastawieniem na aktywność ich uczestników. Umożliwia to także ich bliższe poznanie i daje na przyszłość szansę współpracy nauczycieli w realizacji reformy oświatowej w swoich szkołach.
Z tej atmosfery zrodziła się propozycja powołania w niedługim czasie Towarzystwa Miłośników Filozofii, które byłoby w przyszłości oparciem dla absolwentów różnych typów studiów filozoficznych w ich pracy zawodowej, w tym przypadku w szkolnictwie. Poprzez takie Towarzystwo nauczycielom byłoby łatwiej kontaktować się między sobą, uzyskiwać pomoc pracowników Instytutu Filozofii US i innych uczelni, ośrodków metodycznych.

_________________
Niczemu się nie dziwić.
Czw Kwi 09, 2009 14:37 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama







Czw Kwi 09, 2009 14:37
xxxINKAxxx
Ziomek ^^
Ziomek ^^


Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 452

Post Odpowiedz z cytatem
Hm, a czy można jakieś fragmenty skopiować? Czy nie za bardzo? Razz
Sob Kwi 18, 2009 20:41 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
olazelazo
Istota Pozabiblioteczna
Istota Pozabiblioteczna


Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 75

Post Odpowiedz z cytatem
Tylko zapomniał nas poinformować jakiej długości ma być ten artykuł i na kiedy mamy go napisać.
Pon Kwi 20, 2009 11:25 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aneczqa
Istota Pozabiblioteczna
Istota Pozabiblioteczna


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 51
Skąd: stamtąd

Post Odpowiedz z cytatem
Podejrzewam, że na tę środę.
Pon Kwi 20, 2009 11:35 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kasiula
Strażnik porządku publicznego
Strażnik porządku publicznego


Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 102

Post Odpowiedz z cytatem
Napisałam mu mejla na kiedy to, ale nie odpisał mi.

_________________
Niczemu się nie dziwić.
Pon Kwi 20, 2009 18:25 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aneczqa
Istota Pozabiblioteczna
Istota Pozabiblioteczna


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 51
Skąd: stamtąd

Post Odpowiedz z cytatem
Nooo.... jakże jawny przejaw ignorancji:)
Pon Kwi 20, 2009 19:48 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aniunia1988
Wyznawca Curtiusa
Wyznawca Curtiusa


Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 175

Post Odpowiedz z cytatem
kurde... nie podoba mi sie ta praca... w sumie to wyglada ta "treść" calkiem nieźle, mimo dlugości... ale w sumie oprócz leadu i tytulów to nie wiem co można jeszcze z tym zrobić... POMOCY!!

_________________
"snem... przerażającym snem jest życie...."
Wto Kwi 21, 2009 11:35 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
olazelazo
Istota Pozabiblioteczna
Istota Pozabiblioteczna


Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 75

Post Odpowiedz z cytatem
To powiedzmy mu,że ma nam wytłumaczyć, jak to zrobić i jakiej ma być długości. Proponuje nie robić na jutro:)SmileSmileSmile
P.S. Był wykład z językoznawstwa?
Wto Kwi 21, 2009 13:15 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kacha
Wyznawca Curtiusa
Wyznawca Curtiusa


Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 170
Skąd: z kątowni =]

Post Odpowiedz z cytatem
A to my nie mamy po prostu na podstawie tego teksu napisać swojego? Czyli skrócić to, wybrać najważniejsze informacje itp.? Confused
Wto Kwi 21, 2009 13:15 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Kacha
Wyznawca Curtiusa
Wyznawca Curtiusa


Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 170
Skąd: z kątowni =]

Post Odpowiedz z cytatem
Był wykład, ale nie sprawdzała obecności.
Wto Kwi 21, 2009 13:16 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
olazelazo
Istota Pozabiblioteczna
Istota Pozabiblioteczna


Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 75

Post Odpowiedz z cytatem
Kasiu, pisałaś do dr Zawiszewskiej?
Wto Kwi 21, 2009 13:21 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aneczqa
Istota Pozabiblioteczna
Istota Pozabiblioteczna


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 51
Skąd: stamtąd

Post Odpowiedz z cytatem
Przychylam się do propozycji Oli coby nie oddawać mu jutro tego wymigując się niesprecyzowanym poleceniem tudzież niezrozumieniem go:)
Wto Kwi 21, 2009 13:49 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
xxxINKAxxx
Ziomek ^^
Ziomek ^^


Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 452

Post Odpowiedz z cytatem
Popierem powyższą petycję.
Wto Kwi 21, 2009 13:57 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kasiula
Strażnik porządku publicznego
Strażnik porządku publicznego


Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 102

Post Odpowiedz z cytatem
Wysłałam wiadomość do dr Zawiszewskiej, jak tylko dostanę odpowiedź to napisze:)

_________________
Niczemu się nie dziwić.
Wto Kwi 21, 2009 14:39 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aneczqa
Istota Pozabiblioteczna
Istota Pozabiblioteczna


Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 51
Skąd: stamtąd

Post Odpowiedz z cytatem
A co z propozycją? Czy tylko xxxInkaxxx ją popiera?
Wto Kwi 21, 2009 14:46 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama







Wto Kwi 21, 2009 14:46
Wyświetl posty z ostatnich:    

Odpowiedz do tematu    Forum Filologia polska, Uniwersytet Szczeciński - rok piąty Strona Główna » Rok II - semestr letni 2008/09 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Filologia polska, Uniwersytet Szczeciński - rok piąty  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online