 |
Autor |
Wiadomość |
Kasiula
Strażnik porządku publicznego

Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 102
|
|
Rodzaje i gatunki prasowe. |
|
Uprzejmie proszę o przekazanie grupie specjalizacyjnej tekstu z załącznika (o Podyplomowym Studium Edukacji Filozoficznej).
Jak już wspominałem, Państwa zadaniem będzie napisanie artykułu prasowego na podstawie tego tekstu (z myślą o czasopiśmie uniwersyteckim) .
Pozdrawiam serdecznie.
Piotr Wojdak
TREŚĆ:
19 listopada 1999 roku odbyła się w sali Senatu uroczysta inauguracja Podyplomowego Studium Edukacji Filozoficznej. Zajęcia na Studium trwają od października i kończą się w czerwcu 2000 roku. Odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele. Słuchaczami Studium jest blisko 100 nauczycieli z naszego województwa, w tym także po kilku przedstawicieli ościennych województw.
Podyplomowe Studium Edukacji Filozoficznej prowadzone jest przez Instytut Filozofii US dla nauczycieli głównie gimnazjów, którzy maja pełnić rolę koordynatorów edukacji filozoficznej w formule organizacyjnej ścieżki międzyprzedmiotowej. W praktyce oznacza to skoordynowanie treści filozoficznych zawartych w programach zajęć z różnych przedmiotów w czasie lekcji w szkole. Koordynacja musi być podporządkowana założonym w programie edukacji filozoficznej treściom, które są szczegółowo opisane w stosownej podtawie programowej wprowadzonej przez reformę oświatową w Polsce.
Na prowadzenie Podyplomowego Studium Edukacji Filozoficznej udało się Instytutowi Filozofii US uzyskać grant Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach II edycji grantów w zakresie kształcenia ustawicznego nauczycieli. W konkursie zgłoszono ponad 200 projektów, a około 100 zostało przyjętych. Jest to jedyny tego typu grant w naszym Uniwersytecie. Jest on bardzo korzystny dla słuchaczy, którzy płacą jedynie 200 zł za roczną naukę. Z kolei dla prowadzących zajęciach MEN zapewniło stawki wynagrodzenia oceniane jak wysokie.
Jak wiadomo reforma oświaty jest swego rodzaju eksperymentem. To samo odnosi się także do Studium. Warunkiem uzyskania grantu było podporządkowanie programu kształcenia nauczycieli w trakcie Studium problematyce metodycznej i i dydaktycznej. Nie jest to więc studiowanie filozofii lecz koncentracja na tym jak uczyć filozofii w szkole. W pracy nad tą stroną programu kluczową role odegrała pomoc Zachodniopomorskiego Kuratorium Oświaty, którego rola w rozwiązywaniu wszelkich problemów związanych z funkcjonowaniem Studium nie daje się przecenić.
Wiodącym hasłem Podyplomowego Studium Edukacji Filozoficznej jest ukazanie reformy oświaty w działaniu. Ta formuła oznacza, że seminaria, ćwiczenia i warsztaty stanowią ponad 2/3 zajęć a zajęcia metodyczno - dydaktyczne to jedna czwarta liczącego około 250 godzin programu rocznego Studium. Prowadzone są one także przez doświadczonych i specjalnie przygotowanych nauczycieli. Studium wspierają także filozofowie metodycy z Uniwersytetu Warszawskiego. Poza wykładami, których jest stosunkowo niewiele, wszystkie zajęcia mają charakter aktywizujący z wykorzystaniem środków audiowizualnych. Odbyły się już zajęcia z bibliotekarstwa, połączone ze zwiedzaniem Książnicy Pomorskiej a wiosną będzie edukacja komputerowa pod kątem korzystania z internetu.
Zajęcie nie przestając być akademickie mają bardzo silny wymiar praktyczny w takim sensie, że warunkiem zaliczenia jest przygotowanie scenariusza, konspektu konkretnych lekcji. Będą to zatem opracowania autorskie, a zebranie ich w całość dostępną dla nauczycieli stanowić będzie konkretną pomoc dydaktyczną do pracy w szkole.
Bogaty jest także zestaw wiedzy o ściśle filozoficznym charakterze w programie Studium. Obejmuje in historię filozofii, filozofię współczesną i filozofie człowieka, a także swoistą propedeutykę zawartą w programie przedmiotu: filozofia - główne pytania. Obok tego są bardzo przydatne przedmioty - nauka współczesna a filozofia oraz filozofia a główne problemy współczesności.
Ten obszerny program realizowany jest z maksymalnym nastawieniem na aktywność ich uczestników. Umożliwia to także ich bliższe poznanie i daje na przyszłość szansę współpracy nauczycieli w realizacji reformy oświatowej w swoich szkołach.
Z tej atmosfery zrodziła się propozycja powołania w niedługim czasie Towarzystwa Miłośników Filozofii, które byłoby w przyszłości oparciem dla absolwentów różnych typów studiów filozoficznych w ich pracy zawodowej, w tym przypadku w szkolnictwie. Poprzez takie Towarzystwo nauczycielom byłoby łatwiej kontaktować się między sobą, uzyskiwać pomoc pracowników Instytutu Filozofii US i innych uczelni, ośrodków metodycznych.
_________________ Niczemu się nie dziwić. |
|
Czw Kwi 09, 2009 14:37 |
|
 |
Reklama
|
|
Czw Kwi 09, 2009 14:37 |
|
 |
xxxINKAxxx
Ziomek ^^


Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 452
|
|
|
|
Hm, a czy można jakieś fragmenty skopiować? Czy nie za bardzo? 
|
|
Sob Kwi 18, 2009 20:41 |
|
 |
olazelazo
Istota Pozabiblioteczna

Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 75
|
|
|
|
Tylko zapomniał nas poinformować jakiej długości ma być ten artykuł i na kiedy mamy go napisać.
|
|
Pon Kwi 20, 2009 11:25 |
|
 |
Aneczqa
Istota Pozabiblioteczna

Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 51 Skąd: stamtąd |
|
|
|
Podejrzewam, że na tę środę.
|
|
Pon Kwi 20, 2009 11:35 |
|
 |
Kasiula
Strażnik porządku publicznego

Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 102
|
|
|
|
Napisałam mu mejla na kiedy to, ale nie odpisał mi.
_________________ Niczemu się nie dziwić. |
|
Pon Kwi 20, 2009 18:25 |
|
 |
Aneczqa
Istota Pozabiblioteczna

Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 51 Skąd: stamtąd |
|
|
|
Nooo.... jakże jawny przejaw ignorancji:)
|
|
Pon Kwi 20, 2009 19:48 |
|
 |
aniunia1988
Wyznawca Curtiusa

Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 175
|
|
|
|
kurde... nie podoba mi sie ta praca... w sumie to wyglada ta "treść" calkiem nieźle, mimo dlugości... ale w sumie oprócz leadu i tytulów to nie wiem co można jeszcze z tym zrobić... POMOCY!!
_________________ "snem... przerażającym snem jest życie...." |
|
Wto Kwi 21, 2009 11:35 |
|
 |
olazelazo
Istota Pozabiblioteczna

Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 75
|
|
|
|
To powiedzmy mu,że ma nam wytłumaczyć, jak to zrobić i jakiej ma być długości. Proponuje nie robić na jutro:) 
P.S. Był wykład z językoznawstwa?
|
|
Wto Kwi 21, 2009 13:15 |
|
 |
Kacha
Wyznawca Curtiusa


Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 170 Skąd: z kątowni =] |
|
|
|
A to my nie mamy po prostu na podstawie tego teksu napisać swojego? Czyli skrócić to, wybrać najważniejsze informacje itp.? 
|
|
Wto Kwi 21, 2009 13:15 |
|
 |
Kacha
Wyznawca Curtiusa


Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 170 Skąd: z kątowni =] |
|
|
|
Był wykład, ale nie sprawdzała obecności.
|
|
Wto Kwi 21, 2009 13:16 |
|
 |
olazelazo
Istota Pozabiblioteczna

Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 75
|
|
|
|
Kasiu, pisałaś do dr Zawiszewskiej?
|
|
Wto Kwi 21, 2009 13:21 |
|
 |
Aneczqa
Istota Pozabiblioteczna

Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 51 Skąd: stamtąd |
|
|
|
Przychylam się do propozycji Oli coby nie oddawać mu jutro tego wymigując się niesprecyzowanym poleceniem tudzież niezrozumieniem go:)
|
|
Wto Kwi 21, 2009 13:49 |
|
 |
xxxINKAxxx
Ziomek ^^


Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 452
|
|
|
|
Popierem powyższą petycję.
|
|
Wto Kwi 21, 2009 13:57 |
|
 |
Kasiula
Strażnik porządku publicznego

Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 102
|
|
|
|
Wysłałam wiadomość do dr Zawiszewskiej, jak tylko dostanę odpowiedź to napisze:)
_________________ Niczemu się nie dziwić. |
|
Wto Kwi 21, 2009 14:39 |
|
 |
Aneczqa
Istota Pozabiblioteczna

Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 51 Skąd: stamtąd |
|
|
|
A co z propozycją? Czy tylko xxxInkaxxx ją popiera?
|
|
Wto Kwi 21, 2009 14:46 |
|
 |
Reklama
|
|
Wto Kwi 21, 2009 14:46 |
|
 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
 |
|